Πρωτότυπο μεν, αλλά είναι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής Lancia

To Lancia Pu+Ra HPE είναι αμιγώς ηλεκτρικό και εμπνευσμένο από το ιταλικό design επίπλων.
|
Open Image Modal
STELLANTIS

Κι εκεί που η Lancia είχε περάσει στην αφάνεια, ο όμιλος Stellantis την αναβιώνει και μάλιστα εξηλεκτρισμένα

Η νέα εποχή της Lancia θέλει μοντέλα με στυλ, χωρίς ρύπους και με άποψη, σύμφωνα με το μανιφέστο που έχει παρουσιάσει η ιταλική μάρκα.

Παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, δίνει μια γεύση για το πώς θα είναι τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Lancia, όντας σε ένα δεκαετές πλάνο ανάπτυξης.

Open Image Modal
STELLANTIS

Το όραμα της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη εποχή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτονομία άνω των 700χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας μικρότερη των 10 kWh ανά 100χλμ.

Παράλληλα, το Lancia Pu+Ra HPE είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που έχει εμπνευστεί από το χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία με το διάσημο ιταλικό οίκο Cassina, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., το οποίο θα εφοδιάζει το νέο Ypsilon.

Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.).

Open Image Modal
STELLANTIS

Το όνομα Pu+Ra HPE προέρχεται: από τη νέα σχεδιαστική “Pure” (καθαρή) και “Radical” (καινοτόμα) γλώσσα της μάρκας και το HPE (High Performance Electric) σηματοδοτεί ένα αυτοκίνητο που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, και τεχνολογικά προηγμένο. 

Οι αεροδυναμικές γραμμές θυμίζουν θρυλικά μοντέλα όπως οι Aurelia και Flaminia, ενώ τονίζουν και το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα σήματα στα εμπρός φτερά επίσης αποτελούν μια  αναφορά στην ιστορία της μάρκας, όπως και τα στρογγυλά πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εμπρός μέρος η ιστορική μάσκα calice («δισκοπότηρο») της Lancia σχηματίζεται από τρεις φωτεινές γραμμές, ενώ η κυκλική οροφή προσφέρει άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα. Τέλος, οι πίσω γυάλινες επιφάνειες αποτελούν μια μοντέρνα εκδοχή εκείνων που παρουσιάστηκαν με την Beta HPE τη δεκαετία του 1970.

Open Image Modal
STELLANTIS

Με αφετηρία την αισθητική ενός ιταλικού σπιτιού, το εσωτερικό του Lancia Pu+Ra HPE εκφράζει την απλή και παράλληλα καινοτόμα προσέγγιση της Lancia.

Η στρογγυλή μοκέτα και τα μπροστινά καθίσματα έχουν εμπνευστεί από τις διάσημες πολυθρόνες Maralunga που σχεδίασε για την Cassina ο Vico Magistretti. Οι βασικές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται και από το στρογγυλό τραπέζι στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από την κυκλική φόρμα του ταμπλό. Οι δε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς και από ένα μοντέρνο κτήριο.

Εξάλλου, σύμφωνα με το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της μάρκας, το 70% των επιφανειών που θα ακουμπά ο χρήστης θα είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Για αυτό το λόγο θα χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.

Open Image Modal
STELLANTIS

Ακόμα ένα σχετικό παράδειγμα αποτελούν οι επενδύσεις των θυρών του Lancia Pu+Ra HPE που είναι επενδεδυμένες με το υλικό MARM \ MORE, το οποίο έχει την αισθητική και την ποιότητα του μαρμάρου, αλλά με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος. Το υλικό κατασκευάζεται κατά 50% από τη σκόνη που παράγεται κατά την επεξεργασία του μαρμάρου και είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, αδιάβροχο και φιλικό στην αφή.

Η Lancia πρόκειται να παρουσιάσει το 2024 το νέο Ypsilon σε αμιγώς ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις. Από το 2026 η μάρκα θα παρουσιάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα, ενώ από το 2028, χρονιά που θα παρουσιαστεί και η νέα Delta, η Lancia θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.