Στο τιμόνι του Suzuki Across plug-in hybrid

Το Across αποτελεί το μεγαλύτερο, πολυτελέστερο και συνεπώς το πιο ακριβό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η φίρμα.
Open Image Modal
.
Δημητρης Μπαλής

Με το Across plug-in hybrid η Suzuki κάνει ένα μεγάλο βήμα στην κατηγορία των SUV. Ολοένα και περισσότεροι αναζητούν ένα τέτοιο όχημα, καθώς μπορεί να συνδυάσει τα πάντα σε ένα. Αξιοπρεπή κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ικανότητα σε off-road διαδρομές, άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές και ό,τι άλλο θελήσει κανείς να βρει, το βρίσκει. Τα SUV, φυσικά, δεν αποτελούν την καλύτερη λύση για κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά τη δουλειά τους την κάνουν μια χαρά.

Το αυτοκίνητο έχει παραχθεί σε συνεργασία με την Toyota και έχει πολλά κοινά σημεία με το πασίγνωστο RAV4. Δεν είναι η πρώτη φορά που Suzuki και Toyota συνεργάζονται προκειμένου να παρουσιάσουν μοντέλα με κοινά χαρακτηριστικά, αλλά με διαφορετικό σήμα.

Οι Ιάπωνες έπιασαν το νόημα της οικονομία κλίμακας και μολονότι γνώριζαν ότι θα γίνονταν συγκρίσεις, ανάμεσα στα μοντέλα των ίδιων μαρκών που έχουν ίδια στοιχεία, εντούτοις δεν πτοήθηκαν και δεν πτοούνται να συνεχίζουν τη συνεργασία, που φαίνεται να αποδίδει.

Το κοινό, οι υποψήφιοι αγοραστές είναι αυτοί που έχουν ίδιες επιλογές σε διαφορετικές μάρκες και αυτό, λίγο πολύ, είναι κάτι γενικευμένο στην αυτοκινητοβιομηχανία του σήμερα. Μπορεί οι όμιλοι να μην έχουν ακριβώς πανομοιότυπα αυτοκίνητα, με διαφορετικά σήματα, εντούτοις ένα πολύ μεγάλο μέρος είναι κοινά χαρακτηριστικά.

Για να περάσω στο Suzuki Across plug-in hybrid, που είναι και το θέμα μου, πρόκειται για ένα μοντέλο… φωτοτυπία του Toyota RAV4, καθώς έρχεται σχεδόν αυτούσιο από την έτερη ιαπωνική μάρκα.

Βέβαια, έχουν υπάρξει μερικές αλλαγές, όπως τα εμβλήματα, το εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας και η μάσκα, με το αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται όμορφο και επιθετικό ταυτόχρονα. Διακρίνονται οι - όμορφης σχεδίασης - τροχοί με πέντε μπράτσα, τα τετραγωνισμένα τόξα τους και οι ακμές στα πλευρά. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι πληθωρικές, με 4,635μ. μήκος, 1,855μ. πλάτος και 1,690μ. ύψος, που το κατατάσσει στην μεσαία κατηγορία των SUV μοντέλων.

Το μήκους 2,690 μ. μεταξόνιο μεταφράζεται σε καλούς χώρους για τους επιβάτες. Τα 19 εκ. απόστασης από το έδαφος (18 εκ. του RAV4) προσδίδουν δυναμισμό, όπως και οι ζάντες 19 ιντσών (18 του Toyota).

 

Open Image Modal
.
Δημητρης Μπαλής

 

Η Suzuki προσφέρει το Across plug-in hybrid σε μόνο μία έκδοση, αλλά αυτή είναι πολυτελής. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, κεντρική οθόνη αφής 10,5 ιντσών με Linkage, οθόνη 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων, σύστημα Keyless Start, Adaptive Cruise Control, Suzuki Safety Support με αυτόματη πέδηση Dual Sensor Brake Support, διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία S-FLOW, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματους προβολείς Bi-LED 7 και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία τα οποία κάνουν τη ζωή των επιβαινόντων ευκολότερη. Τα υλικά είναι προσεγμένα, η συναρμογή τους εξαιρετική και πέντε επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να καθίσουν άνετα. Ο χώρος αποσκευών των 490 λίτρων, με ηλεκτρική πόρτα, θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος, αλλά εκεί κοντά έχει τοποθετηθεί η μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

 

Open Image Modal
.
Δημητρης Μπαλής

 

Ακόμα μια πρωτιά για τη Suzuki, σχετικά με το Across plug-in hybrid, είναι το γεγονός πως πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητό της με τέτοιο σύστημα κίνησης. Ο κινητήρας των 2.5 lt συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με την ισχύ να ανέρχεται σε 185, 182 και 54 ίππους αντίστοιχα. Ομως, η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 306 ίππους, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 180χλμ./ώρα. Τα 0-100χλμ./ώρα επιτάχυνσης σε 6,8 δευτερόλεπτα τα ζηλεύουν ακόμα και σπορ μοντέλα. Και να φανταστεί κανείς πως το Across plug-in hybrid ζυγίζει δύο τόνους... παρά 60 κιλά. Η μπαταρία των 18.1kWh μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα 2.3kW μέσα σε 8 ώρες, ενώ σε wallbox, μειώνεται στις 5,5 ώρες. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του κιβωτίου e-CVT και μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για 75 χιλιόμετρα –που είναι πολλά- και έως την ταχύτητα των 135χλμ./ώρα.

Επειδή λοιπόν μπορεί να κινηθεί με ηλεκτρισμό έως αυτές τις ταχύτητες, η επιτάχυνση, και συνεπώς η αίσθησή της είναι πραγματικά εντυπωσιακή, με το πάτημά του στον δρόμο να είναι σταθερό, αν δεν το παρατραβήξει ο οδηγός. Τα προφίλ οδήγησης είναι τα Normal, ECO, Sport και EV Mode, ενώ υπάρχει και το Trail, που αλλάζει τη ρύθμιση του ESP, «λοκάροντας» όλους τους τροχούς για να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα.

 

Open Image Modal
.
Δημητρης Μπαλής

 

Γενικότερα, το σύνολο είναι ολοκληρωμένο, άνετο, με πολύ καλό και πλούσιο εξοπλισμό. Με τα ηλεκτρικά χιλιόμετρα που βγάζει, μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα κάποιον που εργάζεται μακριά. Και σε κάθε τέτοια περίπτωση, για τα επιπλέον 25 χλμ. που θα κινηθεί με βενζίνη για τα 100 χλμ. σύνολο, αν μοιράσουμε την κατανάλωση καυσίμου στα 100 χλμ., τότε θα δούμε ότι κάψαμε μόλις 1 λίτρο! Στα παραπάνω χιλιόμετρα και με στρωτή οδήγηση, η μέση κατανάλωση δε θα ξεπεράσει εύκολα τα 6 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ χαμηλοί είναι και Μάλιστα, οι επιδόσεις του είναι αξιοζήλευτες, γρήγορες και η κατανάλωση ανέρχεται οι ρύποι, στα 22 γρ./χλμ. CO2.

 

Open Image Modal
.
Δημητρης Μπαλής