Ζητούν να δίνουν κουπόνια για ακυρωμένες πτήσεις οι αεροπορικές εταιρείες

Απογοητεύτηκαν με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Open Image Modal
NurPhoto via Getty Images

Οι αεροπορικές εταιρείες, βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση, καθώς η μία μετά την άλλη καθηλώνουν τα αεροσκάφη τους, ενώ οι περισσότερες έχουν περιορίσει δραστικά τα δρομολόγιά τους, λόγω της εξαιρετικά μειωμένης κίνησης.

Παράλληλα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν υποστεί τεράστια οικονομική ζημιά, ενώ δημιουργείται και πολύ μεγάλο θέμα στα αεροδρόμια, με τη χωρητικότητα από τα καθηλωμένα αεροσκάφη.

Πέραν τούτου, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και οι Αερογραμμές για την Ευρώπη (A4E) αντέδρασαν με ανησυχία στις νέες κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή του καθεστώτος δικαιωμάτων των επιβατών ΕΕ261.

Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν: Αναγνώριση ότι δεν απαιτείται αποζημίωση σε περίπτωση ακυρώσεων που οφείλονται στο COVID-19, περιορισμό των υποχρεώσεων παροχής φροντίδας και βοήθειας σε περίπτωση ακυρώσεων λόγω του COVID-19 καθώς και ευελιξία ώστε να επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν επανατοποθέτηση εισιτηρίων ή δελτία, αντί των επιστροφών χρημάτων σε περίπτωση ακυρώσεων λόγω πανδημίας.

Ως προς το πρώτο, αναγνωρίστηκε ότι οι ακυρώσεις που προκαλούνται από εξωτερικά επιβαλλόμενα μέτρα (όπως οι απαγορεύσεις πτήσεων) ή λόγω της πολύ χαμηλής ζήτησης πρέπει να θεωρούνται εξαιρετική περίσταση και ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η αποζημίωση για την ακύρωση δεν θα ισχύει.

Ωστόσο, ως προς τα δύο άλλα ζητούμενα, οι αεροπορικές εταιρείες θεωρούν ότι η απάντηση της Επιτροπής είναι ανεπαρκής. Αναφέρουν ότι καμία ευελιξία, όσον αφορά τον περιορισμό των υποχρεώσεων, δεν προσφέρθηκε κατά τη διάρκεια περιόδου κρίσης για τον κλάδο των αερομεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι δυνητικά υπεύθυνες για την απεριόριστη φροντίδα των επιβατών που δεν έχουν μετέχουν μετακινηθεί, ως αποτέλεσμα κυβερνητικών αποφάσεων να κλείσουν σύνορα. Επίσης, η Επιτροπή απέρριψε το αίτημα για ευελιξία, με την επαναφορά των προσφορών ή κουπονιών αντί των επιστροφών χρημάτων.

«Η Επιτροπή φαίνεται να υποτιμά σημαντικά την κρίση που πλήττει τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Αντιμετωπίζοντας καταστροφή ταμειακών ροών, πολλές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν κουπόνια αντί για άμεσες επιστροφές μετρητών για ακυρωμένες πτήσεις. Η Επιτροπή πρέπει να αποδεχθεί ότι η λύση αυτή - την οποία πολλοί άνθρωποι θα θεωρούσαν εύλογη υπό τις παρούσες έκτακτες συνθήκες - θα πρέπει να διευκολυνθεί. Η Επιτροπή πρέπει να καταλάβει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα επανέλθουν στην οικονομική κατάσταση, που είχαν πριν, όταν η κρίση με τον κορονοϊό υποχωρήσει και για ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, τα πράγματα δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια,» δήλωσε ο Rafael Schvartzman, περιφερειακός αντιπρόεδρος της IATA για την Ευρώπη.