Υποδομές για 30 εκ. επιβάτες στο αεροδρόμιο Αθηνών, φουλ ρυθμοί στα 14 περιφερειακά

Νέα ρεκόρ της επιβατικής κίνησης.
Open Image Modal
NurPhoto via Getty Images

Το αεροδρόμιο της Αθήνας, ενδέχεται το 2019 να έχει φθάσει στο όριό του, αναφορικά με την επιβατική κίνηση των 26.000.000, για την οποία έχει και συγκεκριμένη άδεια λειτουργίας. Εγκαίρως, ακόμη και πριν την επέκταση της σύμβασης, η διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες επέκτασης των εγκαταστάσεων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα, καθώς το αεροδρόμιο της Αθήνας δημιουργεί νέα ρεκόρ της επιβατικής κίνησης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Δημήτρη Δημητρίου, ο οποίος μίλησε στο 30ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, «οι επενδύσεις οδηγούνται από τη ζήτηση και τη διετία 2020-2023 οι υποδομές θα πρέπει να είναι έτοιμες να εξυπηρετήσουν πάνω από 30 εκατ. επιβάτες».

Το «κλειδί» για τις αλλαγές στο σχεδιασμό και τις νέες επενδύσεις στο αεροδρόμιο βρίσκεται στους νέους τύπους αεροσκαφών, στις αλλαγές εισόδου επιβατών από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, στην ανάπτυξη των τοπικών αερομεταφορέων και στην καινοτομία των νέων τεχνολογιών.

Με δεδομένη την αύξηση της επιβατικής κίνησης, στον στρατηγικό σχεδιασμό του αναπτυξιακού πλάνου του αεροδρομίου της Αθήνας, σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημητρίου, εντάσσονται οι νέοι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών και στάθμευσης ταξί, η επέκταση των τερματικών εγκαταστάσεων, οι επενδύσεις στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου και οι επενδύσεις στον κομμάτι της ενέργειας.

Open Image Modal
O πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Δημήτρης Δημητρίου.

 

 

Fraport Greece – 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Για την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο, που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεξάντερ Τσίνελ.

Ήδη, από το 2018, έχουν παραδοθεί τα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Αυτή τη στιγμή, η εξέλιξη των έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece έχει ως εξής: Αεροδρόμιο Καβάλας – έχει ολοκληρωθεί, Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης 30% - παράδοση το 2021, Αεροδρόμιο Κέρκυρας 55% - παράδοση το 2021, Αεροδρόμιο Ακτίου 95%- παράδοση το 2019, Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς 60% - παράδοση το 2019, Αεροδρόμιο Ζακύνθου - έχει ολοκληρωθεί, Αεροδρόμιο Χανίων - έχει ολοκληρωθεί, Αεροδρόμιο Σκιάθου - 80% με παράδοση τέλη Ιουνίου 2019, Αεροδρόμιο Μυτιλήνης - 60% με παράδοση το 2020, Αεροδρόμιο Σάμου - 75% με παράδοση το 2019, Αεροδρόμιο Σαντορίνης - 30% με παράδοση το 2021 και Αεροδρόμιο Ρόδου - 70% με παράδοση το 2020.

 

Open Image Modal
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ.

 

Το 2018, συνολικά στα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν 64,1 εκατ. επιβάτες, 29,9 στα 14 αεροδρόμια, 24,1 εκατ. στο αεροδρόμιο της Αθήνας και στα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια 10,1 εκατ. επιβάτες.

Καταλήγοντας, ο Αλεξάντερ Τσίνελ τόνισε ότι στόχος της Fraport Greece δεν είναι η οικοδόμηση υποδομών που να εξυπηρετούν το μέλλον της Ελλάδας, αλλά η οικοδόμηση έργων που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε δημόσιο τομέα και τουρισμό.