Kλείνουν έως και 1.200 καταστήματα Zara σε ολόκληρο τον κόσμο

Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Open Image Modal
tupungato via Getty Images

Έως και 1.200 καταστήματα Zara σε ολόκληρο τον κόσμο πρόκειται να κλείσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, καθώς ο κολοσσός στον χώρο της ένδυσης σκοπεύει να επενδύσει στις διαδικτυακές πωλήσεις μετά τα δεδομένα που προέκυψαν από την πανδημία του κορονοϊού.

Το λουκέτο θα μπει σε καταστήματα κυρίως στην Ασία και την Ευρώπη, ενώ τα 107 καταστήματα Inditex στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι λιγότερο πιθανόν να επηρεαστούν σημαντικά.

Η εταιρεία ωστόσο διευκρίνισε πως δεν θα γίνουν περικοπές υπαλλήλων, αφού το προσωπικό που θα προκύψει θα αξιοποιηθεί σε άλλες θέσεις εργασίας, όπως η βοήθεια στις online αγορές.

Ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων θα μειωθεί από 7.412 σε 6.700-6.900 μετά την αναδιοργάνωση που θα γίνει. Ταυτόχρονα, έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα 450 νέων καταστημάτων.

Σημειώνεται πως η Inditex, ένας από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές στον κόσμο, έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα κατά την διάρκεια της πανδημίας, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 44% από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου, το πρώτο δηλαδή τρίμηνο του οικονομικού έτους.

Η εταιρεία ανέφερε καθαρή ζημία ύψους 409 εκατομμυρίων κατά την διάρκεια του ίδιου τριμήνου. Σχεδόν το 1/4 των καταστημάτων παρέμεινε κλειστό έως τις 8 Ιουνίου.

Ωστόσο, η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων έσωσε την κατάσταση, αναφέρει η ίδια η επιχείρηση. Οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 50% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο και 95% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επωνυμίες μόδας Monsoon και Accessorize δήλωσαν ότι θα κλείσουν υποκαταστήματα, με εκατοντάδες θέσεις εργασίας να χάνονται.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Inditex του Αμάνθιο Ορτέγκα σκοπεύει να δαπανήσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στις online προσφορές της έως το 2022 και άλλα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε καταστήματα για να τους επιτρέψει να προσαρμοστούν με μεγαλύτερη ευκολία στην νέα διαδικτυακή κατάσταση.

Ο όμιλος Inditex σχολίασε ότι θα ρίξει το βάρος του στις διαδικτυακές πωλήσεις, προσπαθώντας να γίνει πιο ανταγωνιστικός απέναντι σε άλλα οικονομικά brands όπως τα H&M και Asos. Στόχος του είναι, μέχρι το 2022, οι διαδικτυακές πωλήσεις να ξεπερνούν το 25% των συνολικών πωλήσεων (ποσοστό που, ενδεικτικά, μέσα στο 2019 ανήλθε στο 14%).

(Με πληροφορίες από Guardian)