Κωτσόβολος: Η κατ΄οίκον δουλειά και διασκέδαση θα καθορίσει τα ψώνια του φθινοπώρου

Προβλεπεται συνέχεια στη ζήτηση για προιόντα τεχνολογίας,
Open Image Modal

Laptop για τη δουλειά, φθηνή τηλεόραση (ενδεχομένως την 3 του νοικοκυριού), κάμερες και κονσόλες gaming αγόρασε ο Έλληνας καταναλωτής μέσα στην καραντίνα σύμφωνα τόσο με τα στοιχεία της GfK όσο και της αλυσίδας Κωτσόβολος που στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου είδε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της και τις τηλεφωνικές παραγγελίες στο δίκτυο της να αυξάνονται κατά 500%.

Πρόκειται ωστόσο για μια «μαγική εικόνα», όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Γιάννης Βασιλάκος, καθώς την ίδια ώρα οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών – που αποτελούν τον κύριο όγκο των πωλήσεων της Κωτσόβολος- υποχώρησαν έως και 65% το συγκεκριμένο δίμηνο.

Η διαταραχή που έφερε δε η πανδημία κορονοϊού αναμένεται να επηρεάσει το σύνολο της χρονιάς αλλάζοντας τις προτεραιότητες αλλά και τον τρόπο αγορών. Κατά την εκτίμηση της Κωτσόβολος, μεγάλος χαμένος της χρονιάς θα είναι ο τομέας της τηλεόρασης και ιδίως των πιο σοφιστικέ μοντέλων, καθώς φέτος ματαιώθηκαν τόσο το Ευρωπαϊκό Κύπελλο Ποδοσφαίρου όσο και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, γεγονότα που παραδοσιακά τονώνουν τη ζήτηση.

Η δε αστάθεια του καιρού – με βροχές και έντονα καιρικά φαινόμενα- έχει φρενάρει τη ζήτηση για κλιματιστικά στα νοικοκυριά, ενώ απόντες δηλώνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις που φέτος δεν προέβησαν σε αντικαταστάσεις ή προμήθειες συσκευών.

Οι δε μεγάλες λευκές συσκευές, κατά το Γ. Βασιλάκο, θα κινηθούν μόνον «εξ ανάγκης», καθώς σε εποχές κρίσης ο καταναλωτής «αποφεύγει τις αγορές που έχουν χαρακτήρα βασικής υποδομής για το σπίτι ή την επιχείρηση του».

Στον αντίποδα αυτών των καθιζήσεων στην αγορά, τους επόμενους μήνες ωστόσο προβλέπει συνέχεια στη ζήτηση για προιόντα τεχνολογίας, μια και η τηλεργασία παγιώνεται και η νέα σχολική χρονιά – εν μέσω πιθανού δεύτερου κύματος κορονοϊού- ενδέχεται να δημιουργήσει νέες ανάγκες.

Εκτιμά επίσης ότι η κατηγορία του gaming θα συνεχίσει να κερδίζει «πόντους», όσο πλησιάζει το φθινόπωρο, εξ ού και η αλυσίδα απέκτησε την αποκλειστική αντιπροσωπεία των laptops MSI, που διακρίνονται για αυτή τη χρήση. Παράλληλα, περιφερειακά και αξεσουάρ όπως τα προιόντα ήχου – για μεγαλύτερη απόλαυση στην κατ’οίκον διασκέδαση- φαίνεται να κερδίζουν πόντους.

Η κατηγορία των έξυπνων τηλεφώνων προοιωνίζεται – μετά από μια διετία στασιμότητας- ναι κινηθεί και πάλι έντονα ανοδικά φέτος, σύμφωνα με το Γ. Βασιλάκο. Η εκτίμηση του βασίζεται αφενός στο γεγονός του ότι μεγάλες φίρμες, όπως η Apple και η Samsung προχωρούν σε νέα λανσαρίσματα αλλά και στο γεγονός του ότι η Huawei – παρά τον σινοαμερικανικό εμπορικό πόλεμο- θα προσπεράσει τους σκοπέλους διεισδύοντας με νέα μοντέλα κινητών. Από την άλλη, οι διεθνείς ενδείξεις που καταγράφηκαν τον Απρίλιο του 2020 έδειξαν ότι η χρήση Mobile εφαρμογών εκτοξεύτηκε κατά 40% παγκοσμίως (ομοίως και στην Ελλάδα), συνδέοντας ακόμη περισσότερο τον Έλληνα με το «έξυπνο» κινητό του.

Πέραν των κατηγοριών ωστόσο και των προβλέψεων για τις πωλήσεις, η Κωτσόβολος προετοιμάζεται και μια ουσιαστική αλλαγή στην προσέγγιση των δικτύων από τους καταναλωτές. Λόγω πανδημίας και καιρικών συνθηκών από το φθινόπωρο προβλέπεται σημαντική στροφή των καταναλωτών στα εναλλακτικά κανάλια παραγγελιών (call center και ηλεκτρονικά καταστήματα) προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Η διοίκηση της αλυσσίδιας εκτιμά  δε πως ο φετινός θεσμός της Black Friday, θα είναι «πολύ διαφορετικός», καθώς οι ουρές και η παραλαβή από τα καταστήματα θα είναι εν πολλοίς πρακτική προς αποφυγή. Σημειώνεται ότι βάση πρόβλεψης τα εναλλακτικά κανάλια της Κωτσόβολος στην τρέχουσα χρήση θα αγγίξουν το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών, από 12% που ήταν προ πανδημίας.

Παρόλα αυτά η αλυσίδα συνεχίζει να επενδύει στον εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό του φυσικού δικτύου με προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς αυτό αποτελεί το «ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα».