Το πρώτο ελληνικό venture fair έγινε πραγματικότητα

Το πρώτο ελληνικό venture fair έγινε πραγματικότητα
|

Μία μόλις μέρα πριν ανακοινωθεί το δημοψήφισμα και τέσσερις μέρες πριν την επιβολή των capital controls, λίγο πριν η ήδη επιβαρυμένη ελληνική οικονομία κάνει άλλη μια βουτιά προς τα κάτω, διοργανώθηκε το πρώτο venture fair στην Eλλάδα. Σε άλλες χώρες τα venture fair είναι κοινή πρακτική- πρόκειται για μια διοργάνωση όπου επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και τα σχέδια τους στο καλύτερο κοινό- τους πιθανούς επενδυτές.

Η ιδέα ανήκε στην Eλληνική Πρωτοβουλία (The Hellenic Initiative), ένα παγκόσμιο κίνημα Ελλήνων της Διασποράς που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά σε όλη την Ελλάδα μέσα από φιλανθρωπικές δράσεις αλλά και δραστηριότητες οικονομικής ανάκαμψης που έχουν ως στόχο την ενδυνάμωση της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Η διοργάνωση, στην οποία ήρθαν περισσότερου από 100 Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι επενδυτές, έγινε κεκλεισμένων των θυρών στο ξενοδοχείο Xίλτον χωρίς πολλά φώτα και κάμερες, ίσως και για να «δοκιμαστεί» το κλίμα και για τους ιδιοκτήτες των εταιριών – οι περισσότερες εκ των οποίων δεν είχαν περάσει τέτοια δοκιμασία στο παρελθόν.

Το ότι η Ελλάδα δεν είναι το πιο φιλικό περιβάλλον για τους επιχειρηματίες είναι μάλλον δεδομένο πλέον: Όπως σημείωσε στην εισαγωγή του ο Aχιλλέας Κωσταντακόπουλος, chairman και CEO της ΤEMES:«Οι Έλληνες δεν έχουν μόνο να αντιμετωπίσουν τις αγορές αλλά και τη γραφειοκρατία», ενώ ο συνιδρυτής της Ελληνικής Πρωτοβουλίας George Stamas, εξήγησε στο δικό του λόγο το πως η διοργάνωση έρχεται «στους πιο δύσκολους καιρούς που έχει ζήσει η Ελλάδα μέχρι σήμερα».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, δεκαεννιά ανερχόμενες Ελληνικές επιχειρήσεις, είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν μέσα σε 5 λεπτά, την επιχείρηση τους. Μετά τις παρουσιάσεις η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελείτο από έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων απ' όλο τον κόσμο που είχαν μάλιστα έρθει ειδικά για την εκδήλωση, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν σχόλια, παρατηρήσεις και συμβουλές πάνω στα επιχειρηματικά σχέδια αλλά και πάνω στην παρουσίασή τους.

Open Image Modal

Μας έκανε εντύπωση το εύρος των εταιριών που συμμετείχαν – από τη γεωργία και τον τουρισμό μέχρι τις μεταφορές, τα logistics και τη ναυτιλία.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν επιχειρήσεις που ενώ έχουν μια παραδοσιακά ελληνική εμπορική δραστηριότητα, καινοτομούν, κάνοντας κάτι τελείψως διαφορετικό. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Terra Creta , εταιρία παραγωγής ελαιόλαδου με έδρα το Κολυμβάρι Κρήτης, που καταφέρνει χάριν στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της να παρέχει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε μεγάλες ποσότητες και έχει επεκταθεί ήδη στην Αμερικάνικη αγορά μέσω του διαδικτυακού αμερικάνικου καναλιού QVC. Όπως εξήγησε ο παρουσιαστής Φώτης Σουσαλής, ο σκοπός τους, και ο λόγος που ήθελαν να έρθουν στο venture fair ήταν γιατί ήθελαν να βρουν συνεργάτες για να επεκταθούν πιο οργανωμένα στην Αμερικάνικη αγορά. Τους κριτές εντυπωσίασε ιδιαίτερα η δυνατότητα «ιχνηλασιμότητας»- όπως την αποκαλούν οι ίδιοι- η δυνατότητα δηλαδή για τον καταναλωτή να δει αναλυτικά όλες τις λεπτομέρειες του προϊόντος (από την καταγωγή και τον ελαιώνα από τον οποίο προήλθε μέχρι τη χημική του ανάλυση) τοποθετώντας τον πενταψήφιο αριθμό παρτίδας (LOT No.) κάθε προιόντος ελαιολάδου στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Όχι ότι οι ριζοσπαστικές ιδέες δεν είχαν επιτυχία: Το ενδιαφέρον των κριτών μονοπώλησε η Join Cargo. H εταιρία της Ελληνο-ολανδής Ρωξάνη Κουτσολουκά είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα μεταφορών, που φέρνει άμεσα σε επαφή τις εταιρείες που επιθυμούν να μεταφέρουν εμπόρευμα με τους μεταφορείς που χρειάζονται φορτίο για να γεμίσουν τα φορτηγά τους. «Πολλές νταλίκες είναι σχεδόν άδειες. Δουλειά μας είναι να γεμίσουμε αυτές τις νταλίκες» είπε η κα Κουτσολουκά στην παρουσίασή της.

Πολύ καλή εντύπωση έκανε και η Owiwi (την οποία η HuffPost Greece είχε παρουσιάσει μήνες πριν) που φιλοδοξεί, όπως εξήγησε ο συνιδρυτής της Ηλίας Βαρθολομαίος στους παρευρισκόμενους, να πουλήσει την εύρεση εργασίας μέσω ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Δεν ήταν η μόνη από τις ανερχόμενες ελληνικές εταιρίες που έχουμε καλύψει στο παρελθόν, και που είναι πλέον στο στάδιο της επέκτασης.

Η Incrediblue δραστηριοποιείται ήδη στις ναυλώσεις σκαφών (εάν χρειαστεί μάλιστα με καπετάνιο online) και όπως εξήγησε ο ιδρυτής της κος Αντώνης Φιοράκης ήρθαν στο venture fair ψάχνοντας να επεκταθούν ενώ η Yolenis φιλοδοξεί να γίνει το πιο πετυχημένο delicatessen ελληνικών προϊόντων online παγκοσμίως. Η Park Around πάλι, βοηθά να λύθει το θέμα της εύρεσης πάρκινγκ μέσα από μια εφαρμογή.

Σχεδόν όλες οι εταιρίες αλλά και οι κριτές εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους, γί' αυτό το πρώτο venture fair παρά τις δυσκολίες της αγοράς. «Νομίζω ότι σαν ομάδα μάθαμε πολλά απ΄ όλο αυτό», είπε ο συνιδρυτής της Saltybag Στρατής Ανδρεάδης, μιας εταιρίας από την Κέρκυρα που κατασκευάζει τσάντες από παλιά πανιά ιστιοπλοΐας.

Όι συνθήκες για την ελληνική επιχειρηματικότητα παραμένουν δύσκολες. Όπως όμως είπε και ο Kurt Heiar, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Iowa, και συνεργάτης του Hellenic Initiative αναφερόμενος στους 19 επιχειρηματίες που έλαβαν μέρος στο venture fair το ρίσκο και η αβεβαιότητα είναι καθημερινό κομμάτι της ζωής ενός επιχειρηματία: «Ζούμε με την αβεβαιότητα, ζούμε με το ρίσκο, αυτό κάνουμε. Δεν φοβόμαστε την αβεβαιότητα ούτε τους απειλητικούς ανέμους που φυσούν στον κόσμο της πολιτικής. Θα προχωρήσουμε, θα πετύχουμε, και θα κάνουμε τα όνειρα μας πραγματικότητα»